T O P
ManOfChaos199932

I wonder if they had that moment of reflection where they just stood there looking at the wall and said: "Damn, it looks like shit"


Lazy_Assumption_4191

Given the end of the video, I would guess not.


ManOfChaos199932

Well, after spending a lot of money or time on something our brain tricks us into enjoying it, realisation might come a bit later


Dull_Bumblebee_356

The realization will come when they have a party and everyone’s faces have a look that says “that looks like shit”


TheFurrySmurf

"Who ever did your walls should get fired!" "No,yeah, totally girl! We totally fired him!" *shifts eyes nervously*


Lazy_Assumption_4191

Fair.


StumpNuts

And that's how I'm able to enjoy painting Warhammer.


Nightshade282

Yeah that’s why I always wait for a few hours before deciding whether my art is good or not lol


bell37

I’m sure that’s why they added the sparkles filter.


FappleFritter

I did that with my kitchen, and it's honestly a really fucking frustrating feeling knowing you gotta repaint that shit immediately.


missfloofbooty

“I want it to look like a poorly maintained parking garage”


[deleted]

It's meth


awful_source

Nah these chicks aren't on meth they just have terrible taste.


Rainy_Friday

These bitches are on the algorithm. Beyond saving.


Jesus-on-a-horse

Ah the “Chernobyl Texture Pack”


Catseyes77

I was wondering the entire time if they are trying to make a fallout themed room but i don't think that was what they were going for lmao This is going to look horrible real fast and a pain to redo those walls


Warpedme

I'm a contractor and the only way I can think to fix those walls is to take them to the studs and start over with new Sheetrock, tape, mud, paint. Any other way the labor costs are going to outweigh the savings on materials. Either way, with current labor costs and the massively inflated prices of building materials right now (in my area) you're looking at a $4000-$8000 repair and $500 in disposal fees, if you're using a licensed and insured professional.


kindapinkypurple

They could have got a similar effect with grey paint and a sponge. Far less damage and probably look the same once the filter is applied anyway.


DarkLoad1

It feels like TikTok crafters are just *obsessed* with concrete. Sometimes they make interesting things, but fuck, don't put it on a *wall*.


edwinshap

Stucco, but yeah…ADD WATER AND IT MAGICALLY TURNS HARD, YOU CAN DO ANYTHING!!!


Pragmatist_Hammer

When you order interior designers through Wish.


DarkLoad1

Well, personal taste, but I don't like stucco either.


Cantothulhu

Nothing says home sweet home like brushing up against a wall that cuts you.


FieldWizard

That's what I was thinking. Why not put these on panels and then hang them on the wall? It would still look like garbage but at least getting rid of them just involves throwing them away.


Catseyes77

Yea that sounds about right. This was really really stupid.


TherronKeen

I mean if they were going for post-apocalyptic grunge, it's a good start!


OrindaSarnia

I thought they were trying to do a leopard print wall...


Meghan1230

It looks like a poorly repaired highway.


yeuzinips

If they wanted leopard print they could have found wallpaper. Now the walls are basically destroyed


Royal-Jelly-8064

3.6 roetgen


RealShortGuy1

Not great, but not terrible.


Hopeful_Rope_5360

It got that Silent hill vibe


Yusi-D-Jordan

This made me laugh out loud. Bravo.


Leading_Turn5636

She stood there at the end and put a filter with sparkles and was so proud


olderaccount

It is that parking garage that hasn't been maintained in 30 years aesthetic.


Vectorman1989

I've always wanted that 'derelict factory' look in my house /s


MKE_likes_it

“Derelict my balls”


Designer_Manager_405

"Hansel is so hot right now!"


JB-from-ATL

Hansel


Sansa279

Isnt copying "derelict" from zoolander whats balenciaga is doing right now?


TheSessionMan

I thought it was a mispronunciation and went "Dara-lick my balls"


MKE_likes_it

You don’t think I know what a U-googly is?


jdeath

I can dereLICK my own balls tyvm


Shad_the_memer

Some nice year 1800 vibes right there


kobaasama

Living in a fake compliment society be like.


ooojaeger

Some people value things being different above looking good. Planted a lot of flowers this year. I was like, petunias are stupid because they are so basic. But I ended up getting a bunch because they looked so good and came.in many varieties. Like with paint, I don't want to argue over which shade of beige is best, so pick a good color if you want to be different. Just not this


nayanAnsh

it's not about shade they fricking used cement as paint that is going to ruin wall and in future its texture will be very tough and if they don't water them regularly (for 1st week atleast) with loads of water then they can form cracks and erode from heat. in context of your plants I would say its like buying plants and planting stem in soil and roots above ground..so that there garden may look unique


waveguy9

I watched this like nine times trying to figure out what the fuck they are doing 😦?!?! I have so many questions... I want to see the video of when her significant other/spouse comes home to see this amazing DIY project 🫣🤔😦😳🤯🤬😭


HwatBobbyBoy

This reminded me of a treat my exwife gave me before we got married. (I really should have listened to my gut telling me to run that day) She just went fucking nuts with pink and white paint on every surface in a tiny half-bath. Had poured it on the freaking walls, counter, I even think the commode. It wasn't just bad but, disgusting. The paint was so thick, we had to mud over it and put new electrical boxes in. Well, I had to do it.


nayanAnsh

if they exist in real life.....


waveguy9

True, good point.


CptMuffinator

I don't think TikTok will allow domestic violence to be shown


Fight_kat102

This is the equivalent of putting you plants in a toilet


Wilbury_twist

Easy now. As a Kentuckian, old commodes make perfect planters for your front yard.


All_Thread

I thought you guys just "leaves them out front till somthin grows". Not actively plant things in them.


42DaisyPusher

Like he said. Perfect.


Stop_Censuring

My neightbour has alot of toilets in her garden, some even have flowers in them


Dr_Trogdor

That's not a filter, it's radiation showing up on the film.


M_J_E

I think it looks interesting. Not my style probably but to each their own. The problem is, that mortar is not going to stay on the walls once it dries. I was hoping for a shot at the end with it all crumbled on the floor.


deej-79

The finish is called skip trowel, usually done with drywall mud, and painted one color. It's not one of my favorite finishes, but good lord is it easy to do.


TheMasked336

Yea, that is not going to stay on that wall long. Could have done the same with just the drywall mud and painted it grey.


Funny-Berry-807

I thought they embedded strobe lights in the (concrete?)


PotBoozeNKink

When you got more booty than brain


Hootnany

If you look closely, you can just barely see the life leaving her body as the camera goes in.


Leading_Turn5636

The point when she realized she f'd up


ImpulseCombustion

Wtf is the deal with girls doing this thing where they stand with their hands awkwardly rigid in front of their legs? You don’t look cool, you look like an alien trying to pass as human.


UnfinishedProjects

They're proud because they finished it. It looks like shit.


Least_or_Greatest1

I really thought they knew what they were doing, but looks like a experiment gone terribly wrong..


Octane3610

Ugly as hell


toxicteach

Shit looks like a parking garage.


thekajunpimp

After a shoot out and a flood


nomadic_stone

well, if by "flood" you mean the local sewer treatment plant exploding, then sure....


EphemeralFart

Or an angry chimpanzee riding a rabid Roomba had olestra Pringles a few hours earlier


AnimeFan-Badass

Too specific


Conspicuous_Plant

An angry ape riding a diseased vaccuum had non-brand laxative-filled chips a few hours earlier


duaneap

After a shootout *with* The Flood.


boomhaeur

“Give me that abandoned asylum look”


TheStreisandEffect

I’m pretty sure that was the goal. It’s faux Post-Industrial which can look good if done right but this obviously looks fake.


JDioon

And the wall too!


[deleted]

Original joke


Nolzi

Looks like a decent crackhouse to me


TheSassyDuchess

Looks like some bird just sharted all over these walls


ScoobyDooItInTheButt

*I'ma piss on your face... and I'ma fart in your mouth, I'ma shit on these walls, Ray!* -Brenda


Tweed-n-Sizzle

How about you get out of my head, Was literally about to post this lmao


RapMastaC1

These walls look good. For me to poop on! - Triumph


eatmahanus

Gotta love that abandoned Soviet structure feel


TrippinView

To destroy a houses value


_youngchocolate

well there wasnt really an attempt for that one, they pretty much succeeded


heyimdong

"And the best part is you can't just paint over it cause its literally cement smeared on the walls!"


Conspicuous_Plant

Before that point I was thinking, "oh well they can just do the whole wall when they realized their fuck up. That's an okay color." and then they brought out the damn cement. Dude.


Brilliant_Ad_9540

Proceedings to make it look like a old car park


wrldruler21

The previous owners of my house did that textured wall shit in our bathroom, and 15 years later, after several re-paints, I still haven't gotten it to look smooth again. You have to like replace drywall to fix this shit.


Duel

Rent a drywall sander and go ham. It's got a vacuum and shit. I did a 78sf bath in like 2 days + drywall mudding after. Great core workout lolol


LittleBigHorn22

Drywall is pretty cheap though and you can definitely pull it, hang it, and mud it withen a day for a 78sq bathroom.


[deleted]

[удалено]


disfunctionaltyper

the concrete wouldn't stick to the wall passing a paintbrush over it, I don't understand why they didn't use plaster and some ugly dye.


[deleted]

[удалено]


King_Tamino

Sounds like you don’t like the look of old parking garages..


Nozerone

What's stupid is if they got one of those "art critics" to come in and say that it was a work of art, the value of the house would go up because people are stupid.


callmehibi

You know....this wouldn't be horrible in a garage and if the orange was more of a copper color.


hailelmo

It also wouldn't be horrible if the Grey was actually dynamite


55_jumbo

yes, if it was the garage.


histeethwerered

And the orange was copper. And the grey was that paint that actually rusts. And the white was smudged to ecru.


Will_be_pretencious

And the project was never attempted in the first place.


LividLager

And more of it, and just paint.


Weak_Independence793

That’s going to be a nightmare to get off.


flantastic_sam

Nah, just replace the drywall. Easy.


Mabepossibly

Cover it with 1/4” drywall. Leave a nice WTF surprise for whoever opens the wall up in 20 years.


dat_silversun

Yeah…easy…


ameis314

Have you ever worked with drywall at all?


bobbarkersbigmic

Yeah, easy.


dj_shenannigans

You say easy but that drywall isn't turning into dust like normal. It's gonna be huge fucking slabs Edit: just wanted to clarify I was exaggerating by saying dust. I'm just saying it's not easy with or without the concrete so this would be a bitch. If I was the contractor, I'd tell her to find a different bid


LittleBigHorn22

Concrete that thin cracks easily. I doubt it would be any more work to pull than without it. But I wouldn't call replacing drywall as "easy". It's not hard but it does take some work.


JollyJamma

Stippling done when millions of people are trying to undo it is a particularly bad DIWHY.


Ok-Swordfish2723

Why didn't they patch that hole under the stairs BEFORE all the painting?


eek-a-mos420

It's a vent hole. A face plate would be retro fitted


LividLager

Makes the house go faster.


Ok-Swordfish2723

Speed holes!


A-le-Couvre

And be logical about the process? Nah, just get some concrete and put it on the walls.


JulianCrown1

I don't mind it. I mean, I wouldn't have it in my place, but each to their own.


dadsburneraccount

Yeah man, I don't particularly care for it but I don't absolutely hate it.


grayson101

I know they felt so artsy


Vicious-the-Syd

Oh yes. With their perfect hair and makeup, *artistically paint splattered leggings*, and *perfectly white* shirts and caps.


grayson101

Yeah you know damn well they totally intentionally put some paint on their pants. Just a little bit here on my thigh a little bit on the wall how about some on my calf definitely need some on my butt


Vicious-the-Syd

Yep. I’m a woman, and shit like this makes me so irritated. I like looking pretty just as much as the next girl, and if I was filming, I’d probably care even more about what I looked like, but this is so silly.


grayson101

But it's quirky tho


Vicious-the-Syd

Yep. So ~quirky~.


LadyAzure17

some people just need to take 20 bucks to WalMart and buy cheap paint and paper and get their artsy out that way. also idk what it is about your comment but it cracked me up xD


ecth

I mean, you don't have to like it. But I was expecting somebody to fall off the ladder or the whole thing burning down. That's just people with questionable taste.


Ironfoot1066

I know, I was waiting for the punchline and it never came. Sure, this style isn't for everyone, but this isn't "everyone's" house. If she likes it, that's all that matters.


sbby31

Agreed. Its alright to make something most people don't like and still show it off if you're proud of it. Just don't always expect a round of applause and there is no problem here.


Knight-of-Neekolul

Yeah, the outcome was a deliberate choice, not a failed attempt.


GenRuckus

I kinda like it.


NothingPractical

Me too actually. With the cement floors and the industrial looking stairs, it's actually kinda cool.


OREWAMOUSHINDEIRU

Looks like a crackhouse, painted by crackheads


Health303

It’s not a crack house. It’s a crack home.


OREWAMOUSHINDEIRU

For the homies


Lazy_Assumption_4191

~~Looks like~~ *is


BitPuzzleheaded5311

I dunno: it kinda looks neat: industrial feeling… I sort a like it


Big-Seaweed-7603

Yeah, I don’t mind it - it likely wouldn’t be my choice per se, but don’t really feel like it belongs in this sub


Tandemduckling

Would be great with some plants in my mind. Something dark green. Idk but I would like it if the yellow was a bit brighter or more copper too


onefourten_

Same tbh...


The_Big_Jeff_Bridges

Don’t hate it either.


EntertainTheDog

I like it too :)


Bonzie_57

Agreed. It’s not horrendous by far. Idk if I’d want it persay, but if I’d walk into a house and say it, I’d think it was nice


RoJayJo

If you were going for that grungy abandoned and derelict look, like an abandoned factory, then I could see this working. Like, having a themed room or a set or something this would be perfect- maybe needing a pass with coarse grit sandpaper to complete the look before maybe sealing the bare plaster/concrete to prevent crumbling or something. However, with the stairs looking vaguely modern and like they're going to put some fancy wood or tile on those frames on top of the sparkly filter they look like they were going with some strange, sleek and hip design that they not only missed, but managed to also succeed at something they will probably thematically ruin in a month when they furnish the place.


DaFunk1203

The stairs are supported by an “I-Beam” which I wouldn’t exactly call modern. They’re definitely going for an industrial look.


KingdomOfRyan

I give 7/10 for the taste I give 5/10 for execution Could be worse idk


giganato

Yeah what's the hate all about? lol


DolfK

I'll take that over white walls any day.


Knight-of-Neekolul

From what the video shows, the whole aesthetic of that property is urban modernism, with lots of exposed concrete. While a lot of you may not personally like it, the result was a deliberate design decision, and not a failed attempt at anything.


Atarru_

Wait until they realize how bad it looks and can’t do anything about it.


tony475130

Honestly looks like they just applied knockdown texture with a trowel instead of a hopper gun. It might look decent or maybe even good if they paint over it.


badboybeyer

She does a better skip trowel than I do


deej-79

It's an art


Informal_Ad_8932

Man I’m not sure whether it looks good or bad. On one hand if this is the intended look then it looks fantastic, but if not then they fked up


eldrscrolls

I actually like it, but you’d have to go with an industrial look for the rest of the decor.


ToufeujTouflam

See what tiktok has done to this world


theBigDaddio

Haha you think this shit is new? These stupid DIY projects have been forever.


DarthYeet_TheWide

It gave the gift of convenient access to guilty pleasure. Do I want to see fairly large booty women slapping concrete on a wall? Probably, you never knows one’s triggers. But do I want to see similar kind of content everytime? Also probably, depending on the *mood. Overall, this comment has no point and I just randomly felt to blurt out my thoughts which sounds like a good idea 10 minutes ago.


Bloodb47h

this comment took 10 minutes to write.. @[email protected]


DarthYeet_TheWide

I’m living life at my own pace.


JB-from-ATL

This kind of shit was always on social media.


Sparky8532

I'm seeing a mix between a bathroom in a rock climbing facility and an abandoned building


vekonia

This is probably what they wanted it to look like so it is pretty much a succsess, no matter if anyone else likes it


Pickle-Guava

Unpopular opinion: i actually think it looks OK


emotionless_bot

I kinda like it ngl, reminds me of some of the factories where I lived when I was younger


maggos

Honestly looks like it could be an accent wall in a trendy hotel lobby.


emotionless_bot

fr tho, it does remind me of the paint on old factory floors tho, y'know, once it has been worn away after a couple years of forklifts driving over it


Professional_Ant2415

Not saying this would look good in my house, but I like the look While there is no sophistication here, the depth is certainly more interesting than a single dimensional paint


RoJayJo

I agree, maybe a themed room or something would benefit from this sort of paint-and-relief method, a set of some sort would absolutely slap with this if the setting needed it, but I bet my left nut they ended up putting in mismatched paintings, fine art, sleek stairs and white minimalist furniture that absolutely betrays the effort they put into these walls.


BEEFEDUP3992

I kinda like it🤷🏾‍♂️


zouhair

I really hate shit like this. Can we let people have their fun. The World is a shitty place, let's not add more shit to it if we can help it. Life advice: if someone doing something "weird" or "crappy" but they are loving it and they are not hurting no one, leave them alone to enjoy their shit.


Dangerous-Ad1904

I see what they were going for. It's not my style but I think its kinda neat.


Fitboi420

To be fair......it doesn't look bad. But it looks odd compared to how white and clean the rest of the house is.


the_real_jo_mama

aint even ***that*** bad tbh


nicey-spicey

It’s a nightmare to reverse but I honestly dig this, like someone said taste is subjective to the person. If they like it then who cares, as long as it’s actually their property and it’s all done with permission. Can always paint some metallics over it to mellow it out a bit.. I love that style too, again it’s personal taste, don’t need to have everyone over for dinner Edit: have watched this over and over, I LOVE this. They can be proud of the project they spent time and money on, this slaps and fits the industrial vibe of the space. GG


high-hungry-horny

thank god i aint the only one who likes it 😅


Spookyrabbit

There's dozens of us.


jc236

Looks like streets in my town.


bubba7557

I mean I guess? Still looks like a job I'd refuse to pay my contractor for but to each their own I suppose.


spitfire_v

Might not be everyones taste but i kind of like it


YourPlot

The effect is well executed and goes with the more industrial theme that they’re obviously going for. I get that it’s not to everyone’s taste, but it’s still tasteful and does not look DIY, which always cheapens these applications.


Negative_Newspaper67

'Evil cannot create' -Tolkein


analogcomplex

Ah, Tolkien. If only you lived to see social media. Evil prevaileth much.


GandalfGreen95

The sparkles complete the meth house look.


afig24

r/upvotebecausebutt


_Dague_

Thank God I'm not the only degenerate that noticed that trunk.


sapphire_striker

They thought they did something but in the end just got clowned on social media.


Hardblackpoopoo

I don't know, depending on what you're doing there, and the lighting, it could be something interesting.


ChocolateBit

i kinda like it though


Kylo-_-Solo

The walls look like refried beans.


ThaHawksSucka

That's kind of dope.


Mal-Ase_da_Cat

I don't see the issue..... Preference?


ethanmountaindew

No one gonna mention the stairs are fucking cinderblocks on a metal frame


Bambii33000

Oh… they stopped there


LongPotato69

they must live in Ohio


Inthe_Valley

I like how she thinks she just switched the game up


Western_Ad3625

I thought they were going to paint the whole thing and go for like that kind of roughly spackled look that people use on ceilings which wouldn't be great for walls but it would be better than what they ended up with holy cow that looks bad


Mabepossibly

I have 20 years experience in concrete, mostly doing repair and restoration. Whatever mortar they are using is going to be constantly falling off thst wall. Every time someone walks through that room barefoot, they will get to enjoy the feeling of stepping on a little Lego sized booger of concrete that was set free by the vibration of people running down the stairs. If you really wanted to do this right, you would cover the wall in a backer board (Hardie board) and trowel on a smooth skin coat of polymer (milk) modified white Portland. Then add the stupid mustard stains with more white Portland dyed mustard yellow. Then to the top scratch coat to make the whole thing look like ass. Then if you really want that sparkly insta filter look, you can spray it down with several *light* coats of a high gloss acrylic sealer.