T O P

YSK that translate.google.com can serve as a web proxy. Simply paste your URL into the translate field and then click on the result and view the page in the original language. This way you can navigate any web-page via google.com. Google is almost never blocked so this trick works on most occasions.

YSK that translate.google.com can serve as a web proxy. Simply paste your URL into the translate field and then click on the result and view the page in the original language. This way you can navigate any web-page via google.com. Google is almost never blocked so this trick works on most occasions.

stillbanningfloggers

I think Google does censor some URLs based on geography - it's rare and not as well managed as national blocklists that are given to ISPs.


magicalzidane

At least it's not Middle East and China level censoring


PrincessNaerin

"At least, we're not speaking German"


SirHaxe

Aber deutsch ist schön :(


Mention-New

Well, sadly at school whenever using Bing or Google gives us an "Unsecure connection" and prevents using either to search. As a workaround, I've been using DuckDuckGo within Chrome. At school, the PlayStore is also blocked. It's such a pain


yusoffb01

that means your school is inspecting your https traffic.


Mention-New

That sucks. Is there any way to bypass that?


Serialtorrenter

WireGuard over UDP/53 or UDP/123 if you're lucky. This won't work if your school's IT department is competent, but many aren't. Be careful about doing this if you had to sign into the network or if your devices hostname contains your name.


Mention-New

Dang. To sign in to the free wifi given that blocks bing and google, you need your domain session name and password. I guess i'm unlucky


Appoxo

My school plainly blocked anything that isnt dns, http or https. To be faur it was a school for IT trainees...


[deleted]

[удалено]


Appoxo

Doesn't it have a very bad bandwith as well?


aidanisajew

If they are competent, vpn over ssl or ssh usually works.


bilged

Raspberry Pi at home + wireguard on any port you want.


Ludwig234

They can also use a VPN with shadowsocks. Or setup their own shadowsocks server.


yusoffb01

vpn if u can installl stuff


greatdane114

Download chrome at home and get a VPN extension. Then sync chrome at school, the von extension should come with the sync. Not always though.


merelyadoptedthedark

Use TOR. It's the easiest way to bypass VPN blocks or restrictions and avoid snooping. Really slow though.


themo98

Wait, do you mean College/University or High/Middle School? If the latter, holy cow, you guys have wifi?? Haha, nevermind, anyway, vpn should do the trick. Try out all the vpn apps the play stpre has to offer.


mc711

korea realized people used this method to bypass sites for porn (porn is illegal)...now google blocks all translate website requests from korea. only way to translate sites now is to use chrome/edge native translate web page or use a similar add-on in firefox.


ThatWolf13

why is porn blocked in korea?


orangeMudLoach

to produce, distribute and have porns are illegal in Korea


Acmnin

Fucking Christ


jordan_yoong_1

They think it's harmful to minors. They did have softcore porn tho


PizzzaCurry

LMAO porn is harmful but overstressing minors with studies all day long and literally pushing them to the brink of depression/suicide is okay. Those Koreans have got it all figured out.


elementgermanium

because people are stupid


Masteruserfuser

I love Korea (I live here), but also find it so stuck in the past it's fucking frustrating


x4740N

I would advise moving out of there if restrictions are that archaic


biscotti_moroboshi

easier and cheaper to get a VPN and enjoy porn lol


EaterComputer

I love the google proxy. I actually use it on my website [reddit unblocked](https://sites.google.com/view/redditunblocked). It's actually used quite a lot!


FinalElixir1

i used this in school lmao


randomhomuncli

same lmao


getittothegreek

same lmao


CPhaze

same lmao


TossPowerTrap

I didn't.


agnostic-infp-neet

*c-c-c-combo breaker*


getittothegreek

You my friend, are a "buzzkill" Have a good weekend! ;)


TossPowerTrap

Heh, you're getting some downvotes for no reason. We're just goofin'. I was being smartass, and also internet wasn't around when I was in college anyway.


Ok_Customer2455

Why go to college? There's Google.


TossPowerTrap

There is some truth to that. Especially now. But to be fair there wasn't internet when I was a kindergarten pirate either.


jefire411

Oh yeah, it's big brain time


getittothegreek

Jeez the down voters are in full effect!


randomhomuncli

nice lmao


hso0oow

Schools block reddit?


FinalElixir1

Ye


Loxbey

Is it possible to make an extension out of this?


EaterComputer

Someone smarter could do it. I'm not great at coding. This site is basically my limit lol!


__babygiraffe__

That is a genius idea tho


[deleted]

[удалено]


EaterComputer

It's meant for schools. Google sites, which I use, doesn't get blocked by schools


ThatWolf13

oh shit this is u? thanks bro


__babygiraffe__

Fucking Legend


yusoffb01

just block translate.googleusercontent.com so it only affects this workaround


scarlet_psyche

thinking as a sysadmin


fuck_your_diploma

These guys are like wizards. I’ve learn not to like them, but I respect them, as wizards.


string-username-

that's what my school did :(


TJNel

This has been widely known for a long time to sysadmins so I would be shocked if your workplace allows access to that site. Home use go for it if you need a proxy though.


raylolSW

Can someone ELI5 me this, im pretty dumb


ThatWolf13

\> going to [reddit.com](https://reddit.com) is blocked \> you go to [translate.google.com](https://translate.google.com) which isnt blocked \> you ask them to translate [reddit.com](https://reddit.com) from spanish to english \> you can now visit [reddit.com](https://reddit.com) through [translate.google.com](https://translate.google.com)


PrettyPony

I did this in the 2000s to get around the school's blocked websites filter.


not26

I can't remember the site, but same thing at my middle school. We would just copy/paste the blocked address into a translator site and choose any language to English. HTML sometimes looked messed up, but it worked.


WhiteMilk_

Should start with just changing DNS; https://1.1.1.1/dns/


yukichigai

DNS doesn't get around region blocks that the site imposes, sadly. This trick however does. Other options: * archive.today * outline.com


inaccurateTempedesc

I miss when outline.com used to work with WSJ links.


[deleted]

[удалено]


inaccurateTempedesc

O shit, thank you I appreciate it!


SwoleGymBro

what did the comment say? it's removed now :(


rand0mx1

WSJ's news articles are quite shitty anyway.


Silent_Sparrow02

Other option: Use [startpage.com](https://startpage.com). It's a search engine that has option to open sites with anonymous proxy.


pika_floof

Any org worth its salt is going to block text translators as a proxy. You can easily do this without actually blocking google or google translate.


scarlet_psyche

It didn't work when I tried this like ten years ago in school


gredo11

Ah yes. This was the why how I unblocked YouTube in my school back in the days.


TopCheddar27

I'm gonna be honest, any competent IT department is gonna be able to block that as well nowadays. Buy a domain, get a cheap linux box, and set up a custom proxy forwarder on that domain.


RedEyedChile

Yup. I tried this at my work and it did not work.


4n0n_b3rs3rk3r

Sure, it's true. The problem is that you should trust Google...


dps910_

my college blocked google translate, sucks to be me I guess 🥲


pika_floof

Any org worth its salt is going to block text translators as a proxy. You can easily do this without actually blocking google or google translate.


Acyliaband

Usurf also gets past that shit


yakasantera

Sadly some script didn't work if you use this trick


AvtomatNikonov94

I used to do this in school a long time ago lol


Redpoison11

very helpful..


SketchyPadz

At work, they blocked Google Docs, and this saved my butt. I can finally access my documents!


Shakespeare-Bot

At worketh, they block'd google docs, and this did save mine own buttocks. I can finally access mine own documents! *** ^(I am a bot and I swapp'd some of thy words with Shakespeare words.) Commands: `!ShakespeareInsult`, `!fordo`, `!optout`


84384047a

why does nyaa look so bad and text only using this method? it's blocked from where I am so looking for methods to bypass other tan vpn(tried many like changing dns, secure dns , dns over tls etc also is it possible to Tunnel whole android device through it with root ?


SkylerSpark

Been using this to access blocked programming resources for years at school. Dumb fking IT block the only useful thing on the computers for me... Programming related websites Thank god github is allowed.


Rasalom

I used this trick back in middle school to browse websites with Babelfish in 2000!


2-718

Even better: use Startpage.com’s built-in Anonymous-Viewer. Since I discover this search engine I can’t go back. They search in Google for you and get rid of all the trackers.


Hey_Papito

Untested but this seems like another way https://github.com/ValdikSS/GoodbyeDPI


Plutozxd

My school blocked [translate.google.com](https://translate.google.com) just because of this, my friend installed linux on some of the chromebooks, and then installed firefox, and did it via that though